Idag genomsyrar digitalisering hela vårt samhälle. Digital kommunikation är därför mer aktuellt än någonsin och kan vara det som tar just ert företag till nästa nivå. Många har med digital kommunikation kommit närmare sina kunder, vissa har även hittat nya sätt att prata internt i organisationen. Vi berättar mer om digitala skyltar och vad de kan göra för ert företag.
Vad är digitala skyltar?
Med digitala skyltar menar man vanligtvis elektroniska skärmar som finns installerade på offentliga platser eller internt inom en arbetsplats. På engelska heter begreppet digital signage och är en form av ljusreklam som används för att informera, marknadsföra eller underhålla användaren. Det finns idag en stor mängd leverantörer som utvecklar och levererar system och lösningar för digital skyltning. Ett flertal tillverkare fokuserar på att leverera hård- och mjukvara för att kunna distribuera och visa information. Andra lägger fokus på innehållsproduktion vilket är den del som skapar nytta i ett nätverk av digitala skyltar.
Fördelarna med digitala skyltar?
Den största och enskilt viktigaste fördelen är att digitala skyltar drar helt enkelt till sig fler kunder än traditionell skyltning. Digitala skyltar drar till sig fler ögon än statiska traditionella skyltar. Detta då våra ögon naturligt dras till rörelse och intensiva färger. En annan fördel i allt detta är att sannolikheten att personen som sett en digital skylt kommer ihåg budskapet på den. Digital skyltning tar även bort behovet att behöva skriva ut material i pappersform, därmed minskar ni på kostnaderna genom att publicera allt via skärmen. Allt detta bidrar till minskade kostnader för logistik, transport för utdelning av lappar och dess förvaring. Enkelheten gör också att ni snabbt kan ändra budskap. Publicera på ett klick eller schemalägg era budskap. Möjligheten kring flexibiliteten gör att digitala skyltar har närmast obegränsade möjligheter att förändras så ofta ni vill. En digital skylt kan dessutom bli en del av upplevelsen av ert kontor.